گشایش روند ثبت‌نام اطفال آسيب‌پذير در دوره‌های آموزشی فن و حرفه در ولایت هرات

publish
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۱۱:۳۱
1399

روند ثبت‌نام کودکان آسيب‌پذير از سوی بشير احمد ته‌ينج وزیر کار و امور اجتماعی، سيد عبدالکريم هاشمی معين امور کار و محمد علی سروش مسوول مؤسسه‌ی "هيلپ جرمنی" در زون غرب گشایش یافت.

در محفلی که به همين مناسبت راه‌اندازی گردیده بود، بشير احمد ته‌ينج وزير کار و امور اجتماعی در سخنانی از همکاری‌های مؤسسه‌ی هيلپ جرمنی، اداره‌ی يونیسف و دیگر نهادهای همکار ستایش نموده، افزود: رهبری وزارت کار و امور اجتماعی ضمن سپاس‌گزاری از فعاليت‌های مؤثر و سودمند نهادهای همکار در راستای فن و حرفه ستایش می‌نماید و برای فعاليت‌های بيش‌تر شان از سوی حکومت زمينه‌های بيش‌تر و بهتری را فراهم خواهند ساخت.

در اين برنامه؛ سيد عبدالکريم هاشمی معين امور کار نيز سخنرانی نموده، برنامه‌های آموزشی فن و حرفه را در بخش کاريابی و فرستادن کارگران به بیرون از کشور سودمند خوانده، افزود: تمامی اصول روند اعزام کارگران به خارج آماده‌ شده‌است و هم‌میهنان ما که در بخش فن و حرفه تصديق گردیده‌اند، در اين روند شامل خواهند شد. وی در بخشی از سخنان‌اش روی حرفه‌های برابر با نیاز بازارکار تاکيد کرد.

محمد علی سروش مسوول مؤسسه‌ی "هيلپ جرمنی" در زون غرب نیز در سخنانی گفت: در اين روند به تعداد ۱۱۰۰ تن از اطفال و خانواده‌هایی که در کوره‌های خشت کار می‌نمايند شناسایی گردیده و در يک دوره‌ی شش‌ماهه‌ی فن و حرفه آموزش خواهند دید.

گفتنی‌است که در جريان اين دوره‌ی آموزشی، برای اطفال بسته‌های غذايی، کرايه‌ی رفت و آمد، برای خانواده‌های شان مشوره‌های روانی و پس از فراغت برای آنان ابزار کار نيز توزيع خواهد شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار