تجلیل از روز جهانی گارگر؛ در اصل مبارزه به حق و عدالت است

sofia_karimi
پنجشنبه ۱۳۹۸/۲/۱۹ - ۱۵:۸
molsa

محترم سید عبدالکریم هاشمی معین امور کار وزارت کار و امور اجتماعی با ابراز این مطلب، افزود که ما باید به خاطر حق خود و عدالت مبارزه کنیم.

در محفلی که به همین مناسبت از سوی وزارت کار و امور اجتماعی برگزار گردیده بود؛ در آن سید عبدالکریم هاشمی معین امور کار، منظور خالق ریيس سازمان بین المللی کار در افغانستان، داکتر معروف قادری رییس اتحادیه‌ی کارگران و کارکنان افغانستان (امکا) توفیق داوری معاون اتاق تجارت، برخی از مشاوران و رؤسای وزارت کار و شماری زیادی از کارگران اشتراک ورزیده بودند.

محترم سید عبدالکریم هاشمی در این محفل گفت: کار از بدو پيدایش انسان بوده، کار؛ زندگی است و "کار" ادامه‌ی حیات است. آقای هاشمی افزود که وزارت کار و امور اجتماعی منحیث یک اداره‌ی پالیسی ساز، به تمامی تعهدات سازمان بین المللی کار متعهد و پابند بوده و همیشه در تلاش است، تا از طریق تفتیش ادارات، محیط مصئون کاری را برای کارگران ایجاد نماید.

منظور خالق؛ ریيس کشوری سازمان بین المللی کار نیز طی صحبتی، ساختن قوانین و مقرره‌های مرتبط به کار از سوی وزارت کار و امور اجتماعی را ستایش نموده و تعهد سپرد که همیشه با این وزارت همکاری‌های تخنیکی خواهند کرد.

همچنان، نمایندگان شرکای اجتماعی وزارت (اتحادیه کارگران و اتاق تجارت) نیز صحبت نموده و به عملی نمودن فرمان مقام عالی ریاست جمهوری در مورد حد اقل مزد، تاکید نمودند.

در پایان؛ رهبری وزارت کار و امور اجتماعی شماری زیادی از کارکنان خدماتی این وزارت را با اهدای تحایف و تحسین نامه، مورد تفقد قرار داد.

گفتنی است که ۱۳۳ سال پیش از امروز، برخی از کارگران شهر شیکاگو در ایالات متحده‌ی امریکا به خاطر به دست آوردن حقوق‌شان، دست به اعتصاب عمومی زده و راه پیمایی نمودند که این امر، سبب به وجود امدن روز جهانی کارگر شد و کشور ما نیز همه ساله از این روز به خاطر گرامی داشت از ارزش کار و کارگر، بزرگ‌داشت می‌نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۸:۵۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۳ کودک رد مرزی در ولایت‌های فاریاب و بلخ

 

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۱ تن در فاریاب و ۲ تن دیگر در بلخ) که به همکاری نهاد پشتیبانی از کودکان جنگ (War Child) از ولایت هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۸:۵۵
Background image

توزیع ۲۱۱۵ قطعه جواز کار به اتباع داخلی و خارجی در ماه حمل سال ۱۴۰۳

ریاست عمومی‌ قوای‌ بشری وزارت کار و امور اجتماعی از  صدود شدن «۲۱۱۵» جواز کار برای اتباع داخلی و خارجی در ماه حمل سال ۱۴۰۳ خبر داده‌است.
گفته می‌شود که این رقم در بخش‌های‌ تحصیلات عالی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۸:۵۲
Background image

توزیع ۷۶۱۵ قطعه جواز کار برای اتباع داخلی و خارجی در هرات

ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات در سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی؛ ۷۶۱۵ قطعه جواز کار را برای اتباع داخلی و خارجی توزیع نموده‌است.
حافظ میرزا محمد ابو منصور؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت. . .

باز گشت به اخبار