اشتراک معین مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی در نشست کمک‌های انکشافی اتحادیه‌ی اروپا به افغانستان

publish
شنبه ۱۳۹۹/۴/۱۴ - ۱۱:۲۲
4

نشست کمک‌های انکشافی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان؛ به ریاست محترم عبدالحبیب ځدران معین مالی وزارت مالیه، با اشتراک محترم مسعودالله اوریاخیل معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی و برخی از معینان وزارت‌های دیگر، در وزارت مالیه برگزار گردید.

در این نشست، محترم ستفن لاک؛ رئیس همکاری‌های انکشافی اتحادیه‌ی اروپا و تیم تخنیکی‌شان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نموده، بر همکاری‌های بیش‌تر آن اتحادیه به مردم و دولت افغانستان تاکید نمودند.

محترم مسعودالله اوریاخیل؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی، روی طرح‌های اولیه‌ی این وزارت برای تمویل آن‌ها در آینده صحبت نموده، اظهار داشت: وزارت کار و امور اجتماعی؛ طرح جامعی برای ایجاد انستیتوت ملی کار را دارد که در این زمینه، به کمک همکاران بین‌المللی نیاز می‌باشد.

افزون بر آن، وزارت کار و امور اجتماعی؛ طرح مفصل برنامه‌ی آموزش‌های فنی و حرفوی برابر با نیاز بازار کار و ایجاد فرصت‌های کاری را نیز انکشاف داده‌است که در صورت همکاری جدی نهادهای تمویل کننده‌ی بین‌المللی، از طریق آن می‌توان برای چهل هزار تن از جوانان بیکار، زمینه‌ی آموزش و در نتیجه کاریابی را فراهم و هم‌چنان برای چهل هزار تن از متشبثین کوچک، در مقابل پلان تجارتی شان کمک‌های نقدی بلاعوض نموده تا کاروبار آن‌ها حمایت گردیده و موجب ایجاد فرصت‌های کاری برای جوانان بی‌کار دیگر نیز گردد.

معین امور مالی و اداری این وزارت، در بخشی از سخنانش افزود: با پشتیبانی مالی نهادهای همکار بین‌المللی؛ وزارت کار و امور اجتماعی می‌خواهد در دوازده ولایت سرحدی و کم‌‌تر انکشاف یافته‌ی کشور، دوره‌های آموزش‌های فنی و حرفوی را راه اندازی نماید تا در این ولایت‌ها آمار بیکاری را کاهش داده و کارگران ماهر را برای رشد اقتصادی آن‌ها آموزش دهد.

هم‌چنان در این نشست؛ پیرامون گسترش همکاری‌های بیش‌تر انکشافی میان حکومت افغانستان و اتحادیه‌ی اروپا، کمک‌های انکشافی این اتحادیه به افغانستان، مؤثریت کمک‌ها با درنظرداشت‌ اولویت‌های حکومت، تمویل و تطبیق پروژه‌های انکشافی و سایر موضوعات و مسایل مرتبط، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی‌است که اتحادیه‌ی اروپا یکی از تمویل کننده‌گان اصلی حکومت افغانستان بوده که پروژه‌های انکشافی دارای‌ اولویت در کشور را تمویل می‌نماید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار