اشتراک معین امور کار در نشست گفتمان افغانستان (معارف، تحصیلات عالی و فقر)

naweed_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۱۸ - ۱۱:۲۴
۱

 

مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کار وزارت کار و امور اجتماعی، در  نشست گفتمان افغانستان (معارف، تحصیلات عالی و فقر) که از سوی نهاد تحقیقات و مطالعات بین‌المللی آسیا در هوتل انترکانتینتال برگزار گردیده بود، اشتراک نموده و پیرامون ارزیابی عوامل ناداری در افغانستان و راه‌های حل آن‌ صحبت‌های همه جانبه کرد.
گفتنی‌است که در پنل گفتمان؛ از سوی معین امور کار و دیگر اشتراک کننده‌گان روی موضوعاتی مانند: ۱- چگونه می‌توان از ظرفیت‌های افغانستان به منظور کار استفاده نمود؟ ۲- چالش‌ها و مشکلات اساسی فرا راه وزارت کار و امور اجتماعی برای عدم ایجاد شغل کدام‌ها اند؟ ۳- چگونه می‌شود یک انسجام و هم‌آهنگی را میان دولت و سکتور خصوصی شکل داد تا بسترسازی برای اشتغال‌زایی شود. ۴- وزارت کار برای ایجاد فرصت‌های کاری چه برنامه دارد؟ ۵- برای ایجاد سرپناه برای اطفال بی‌بضاعت، چه برنامه‌هایی روی دست است؟ ۶- برای انسجام و قانونمندسازی ادارات کار و کارگری، چه برنامه‌هایی روی دست می‌باشد؟ بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار