افتتاح مرکز معلومات ( Data Center) وزارت کار و امور اجتماعی

publish
دوشنبه ۱۳۹۸/۵/۷ - ۱۰:۵۸
۲

در محفلی که به مناسبت افتتاح مرکز معلومات (Data Center) این وزارت برگزار گردیده بود، سید انور سادات؛ سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی پیرامون موضوع سخنرانی نموده، گفت: رهبری وزارت کار و امور اجتماعی به حکومتداری الکترونیکی متعهد بوده و همیشه در تلاش آن‌است که سیستمهای کاری خویش را الکترونیکی بسازند تا به هموطنان خویش خدمات به وقت و مؤثر ارائیه نمایند.

آقای سادات؛ سرعت در انجام امور، شفافیت در اجرای کارها، جلوگیری از بیکاریهای مخفی، ضایع نشدن اوقات کار، جلوگیری از فساد اداری، اجرا شدن کارها از راه دور و جلوگیری از مصارف و صرفه جویی در بودجه را از نکات بارز و مفید حکومتداری الکترونیکی خوانده افزود کرد که با افتتاح این مرکز، سهولتهای زیادی دربخش اطلاع رسانی این وزارت به میان خواهد آمد.

فیروز بشری؛ رئيس مرکز رسانههای حکومت نیز طی صحبتی، افتتاح مرکز معلومات              (Data Center) وزارت کار و امور اجتماعی را یک گام ارزنده و سودمند خوانده، از رسانهها خواست تا در پخش و نشر این‌گونه موضوعات با ارزش همکاری نمایند.

آغا محمد حیدری؛ رییس تکنالوژی معلوماتی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: این مرکز که بیش از هفتاد سال معلومات را نگهداری می نماید، به گونهٔ عصری ساخته شدهاست. وی علاوه کرد که «بک اپ دوم این مرکز» در وزارت محترم مخابرات و تکنالوژي معلوماتی میباشد که در صورت خراب شدن و آسیب رسیدن به این مرکز، میتوانیم به آسانی تمامی معلومات ذخیره شده را دوباره از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به دست بیاوریم.

آقای حیدری افزود: این مرکز از لحاظ امنیت انترنتی بسیار محفوظ بوده و تمامی معلومات این وزارت در آن ذخیره خواهد شد و حتی در صورت نیاز و خواست دیگر ادارات و وزارت خانهها، ظرفیت ذخیره شدن معلومات آنان را نیز دارد.

گفتنیاست که وزارت کار و امور اجتماعی تا اکنون پانزده سیستم کاری (ایجاد سیستم الکترونیکی توزیع جواز کار داخلی و خارجی، سیستم توزیع معاشات از طریق مبایل، سیستم حاضری کارمندان، سیستم نصب GPS برای وسایط وزارت، سیستم کنفرانس ویدیویی، سیستم پيگیری پروژههای تدارکاتی، سیستم گزارشدهی و ارزیابی پروژهها، سیستم مدیریت کارتهای هویت، سیستم مدیریت محاسبهٔ جنسی، سیستم ثبت اسناد و آرشیف، سیستم ثبت املاک، سیستم قوای بشری افغانستان، پورتال آسان وظیفه، سیستم پروسههای مالی، اداری، منابع بشری و تدارکات و ایجاد سیستم الکترونیکی مطالعهٔ بازار کار) خود را الکترونیکی ساخته و به گونهٔ سهل از این سیستمها به هموطنان خویش خدمات ارایه مینمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار