امضای موافقت‌نامه‌ با دفتر همکاری‌های بین‌المللی کوریای جنوبی

publish
دوشنبه ۱۳۹۹/۲/۲۲ - ۱۳:۲۸
3

وزارت کار و امور اجتماعی موافقت‌نامه‌یی را به ارزش ده میلیون دالر امریکایی به منظور ارتقای انستیتیوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا به مرکز ملی برتر (National center of excellence) با دفتر همکاری‌های بین‌المللی کوریای جنوبی به امضا رساند.

سید انور سادات؛ سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی پس از امضای این موافقت‌نامه گفت:

این موافقت‌نامه‌ی دو جانبه، به سبب شیوع ویروس کرونا در کشور، قبلأ از سوی مسوولان دفتر همکاری‌های بین المللی کوریای جنوبی به گونهٔ غیرحضوری به امضا رسیده است و اکنون به دلیل تکمیل روند حقوقی و اجرایی شدن این موافقت‌نامه، ما آن را از جانب وزارت کار و امور اجتماعی امضا کردیم.

به گفته‌ی سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی؛ هدف اساسی این پروژه، ایجاد مرکز آموزشی برای آموزگاران، ایجاد سیستم تصدیق‌دهی، ارتقای ظرفیت تمامی آموزگاران وزارت کار و امور اجتماعی و کارمندان نصاب آموزشی، توسعه‌ی سیستم فعالیت‌های دیپارتمنت خدمات کاریابی انستیتوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا، تجدید ابزار و تجهیزات آموزشی دیپارتمنت‌های انستیتوت یادشده، ترمیم و نوسازی تمامی ساختمان‌های انستیتوت و آموزش ماستر ترینران برای انستیتوت افغان ـ کوریا می‌باشد.

گفتنی‌است که پروژه‌ی یادشده که هزینه‌ی آن ده میلیون دالر امریکایی می‌باشد، در پنج سال آینده (۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴) از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تطبیق خواهد شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار