دیدار سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی با همتای ایرانی‌اش

publish
شنبه ۱۳۹۹/۴/۱۴ - ۱۱:۱۴
3

محترم سید انور سادات‌؛ سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در یک سفر دو روزه به جمهوری اسلامی‌ ایران، با همتای ایرانی‌اش دیدار نمود.

در این دیدار که خانم ندیمه‌ سحر؛ رییس اداره‌‌ی تعلیمات تخنیکی و مسلکی افغانستان نیز حضور داشت، قانون‌مند شدن فعالیت‌های کارگران افغانستان در جمهوری اسلامی ایران مهم پنداشته شده، پیرامون صدور مجوز رسمی کار و تثبیت هویت کارگران کشور تأکید صورت گرفته، مسوده‌ی موافقت‌نامه‌ی اعزام و استخدام کارگران افغان به جانب ایران تسلیم داده شد و فیصله برآن شد تا این طرح در کمیته‌ی تخنیکی مورد بحث قرار گیرد که در نتیجه، کمیته‌ی تخنیکی ایجاد و نخستین نشست آن در شهر تهران برگزار گردید.

محمد شریعتمداری؛ وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید داشت که موافقت‌نامه‌ی تنظیم و استخدام کارگران باید هم‌زمان با سند جامع همکاری راهبردی میان دوکشور نهایی و به امضا برسد، بناءً نهایی‌سازی موافقت‌نامه‌ی اعزام و استخدام کارگران مرتبط به پیشرفت در سند جامع همکاری میان دو کشور می‌باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تأکید داشت که شهروندان افغانستان در ایران تنها کارگر نبوده؛ بلکه در نقش کارفرما نیز می‌باشند که به تعداد سی‌هزار کارفرما مجوز رسمی داشته، تعداد زیادی از آنان شرکت‌های فعال و مهم بازرگانی دارند که حدود 60% آن‌ها در صنایع و حدود 40% دیگر در بخش‌های خدماتی مشغول اند، حدود هشت‌صد هزار کارگر به گونه‌ی غیر مجاز کار می‌کنند و جانب ایران به حدود دوصد هزار کارگر افغان جواز کار صادر نموده‌است.

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی هم‌چنان با سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته‌ی امداد امام خمینی در دفتر مرکزی آن نهاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان از همکاری‌های همیشگی کمیته‌ی امداد امام خمینی در بخش‌های تعلیمات فنی و حرفوی با وزارت کار و امور اجتماعی ابراز سپاس و قدردانی نمود.

گفتنی است که کمیته‌ی امداد امام خمینی؛ در شش ولایت کشور‌ مراکز آموزش‌های فنی و حرفوی را در چهارچوب وزارت کار و امور اجتماعی تمویل و تجهیز نموده و برای کارآموزان آموزش می‌دهد که سالانه حدود شش‌هزار تن از طبقه‌ی ذکور و اناث در این مراکز آموزش می‌بینند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار