دیدار معین امور کار با معاون سفیر ایران

naweed_admin
شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱ - ۱۹:۴۸
R

مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کار در دفتر کار اش با غلام رضا‌ نجاری معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

نشستی که به همین مناسبت دایر شده بود، محور صحبت‌های دو طرف را چگونه‌گی قانون‌مند ساختن روند مهاجرت نیروی کار شهروندان افغانستان به ایران را شکل می‌داد‌ و در پیوند به راه‌حل‌ها‌ی این پروسه صحبت و گفتگو شد.
در این نشست؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران، متن دو تفاهم‌نامه را در اختیار معین امور کار سپرده و خواستار امضای این تفاهم‌نامه‌ها شده‌است؛ بر بنیاد اظهارات سفیر ایران، این تفاهم‌نامه‌ها در واپسین روزهای پایینی نظام پیشین نهایی شده بود  که بنا بر تحولات سیاسی از امضاه باز مانده‌است‌.
سپس مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کار، ضمن سپاس‌گزاری از  سفیر ایران افزود: افغانستان با سیلاب اشک و خون، مبارزه و مجاهدت بی‌نظیر در برابر اشغال و استبداد، صاحب یک نظام مستقل، آزاد و اسلامی شده‌ و رهبری این نظام خواهان مناسبات حسنه با جهان به ویژه کشورهای اسلامی‌است‌. 
 معین امور کار؛ در بخشی از سخنانش‌ اظهار داشت: جهان اسلام‌، باید از استقرار نظام نوپای اسلامی افغانستان چنان حمایت کند که جهان کفر از دولت‌های نو تأسیس خود می‌کند.
سپس سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده‌است‌ و علاوه بر مشترکات فرهنگی و اسلامی،  در قبال تبادل نیروی کار  دارای دغدغهٔ مشترک و یک‌سان‌ استند‌.
وی گفت: تنظیم نیروی کار در چهارچوب قانونی سبب می‌شود تا سطح دست‌مزد کارگران عادلانه تنظیم شود.
معین امور کار بیان داشت که کارگران افغانستان، در خارج از کشور  دارای صحت ایمنی کار و سطح دست‌مزد  مناسب و درست برخوردار نبوده که امارت اسلامی افغانستان به دنبال حل این معضل از مجراهای  رسمی و قانونی است تا نیروی‌ کار افغانستان به اساس نیاز بازار کار و بر اساس تخصص وارد بازار کشور‌های همکار  شود.
معین امور کار گفت: بخش‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ این وزارت آموزش‌های مسلکی را آموزش می‌دهد تا نیروی کار متخصص، ماهر و با ظرفیت را وارد بازار کار سازد‌ که این اقدام، سطح جرایم را فروکش‌ کرده و روند سفر کارگران را نظام‌مند و قانونی‌ می‌سازد.
گفتنی‌است که وزارت کار و امور اجتماعی در تلاش است تا روند اعزام کارگران به خارج از افغانستان را عملی سازد و در این زمینه با برخی از کشور‌ها صحبت و گفتگو شده‌است‌.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار