معرفی سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۶ - ۲۰:۱۴
E

 به اساس فرمان شماره ۴۱۷ مؤرخ ۲۳/۶/۱۴۴۴ هجری قمری عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبة الله آخند زاده حفظه‌الله؛ ملا عبدالمنان عمری به حیث سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گماشته شد.

در محفلی که به همین مناسبت در وزارت کار و امور اجتماعی برگزار گردیده بود، در آن رییس عمومی ادارهٔ امور،‌ معینان و برخی از رؤسا و منسوبین این وزارت اشتراک داشتند.
محفل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مولوی صلاح الدین وزیری آغاز گردیده، سپس مولوی دین محمد حقبین معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی ضمن ابراز خوش آمدید به سرپرست وزارت و مهمان همراه شان، اطاعت از اوامر الهی و ارشادات نبوی را از وجایب مسلمانان دانسته، تعهد سپرد که به گونهٔ همه جانبه در کنار سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی بوده و از هرگونه تلاش در پیش‌برد اهداف و برنامه‌های کاری وزارت در امر ارایه خدمات به مردم دریغ نخواهد کرد.
سپس شیخ مولوی نورالحق انور؛ رییس عمومی ادارهٔ امور، فرمان عالیقدر امیر المؤمنین را در پیوند به گماشته شدن سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی به خوانش گرفته و در سخنانی به سپردن کار به اهل آن از دیدگاه دین مبین اسلام تأکید ورزیده، تقرر  و تبدیلی را در اداره یک امر عادی و الزامی دانست.
بعداً مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کار، طی صحبتی وزارت کار و امور اجتماعی را بزرگ‌ترین مرجع استحکام نظام دانسته، گفت: هرگاه به تمامی مردم زمینهٔ کار و اشتغال فراهم گردد، فقر و ناداری در کشور به گونهٔ بی پیشینه کاهش خواهد یافت.
معین امور کار در بخشی از سخنان اش، از کارکردهای ملا عبدالولی څارنوال (حاجی وارث) سرپرست پیشین وزارت کار و امور اجتماعی سپاس‌گزاری نموده و به سرپرست جدید وزارت، در امر خدمت به میهن، توفیق و کامگاری بیش‌تر آرزو نمود.
در ادامه، ملا عبدالمنان عمری؛ سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طی سخنان همه جانبه، بر نیاز همبستگی مردم و اقوام افغانستان تأکید ورزیده، از معینان، رؤسا و منسوبین این وزارت خواست تا در ارایهٔ خدمات و رسیده‌گی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه که از وظایف کلیدی و اساسی وزارت کار و امور اجتماعی می‌باشد، به گونهٔ بهتر گام بردارند.
محفل با دعای خیر و رستگاری مردم کشور، از سوی مولوی عبدالولی حماد؛ رییس دعوت  و ارشاد وزارت کار و امور اجتماعی پایان یافت.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار