برای محافظت از اطفال؛ یک پالیسی جامع و ملی ساخته خواهد شد.

publish
چهارشنبه ۱۳۹۸/۶/۲۰ - ۱۵:۴۹
3

محترم غلام حیدر جیلانی؛ معین امور اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی با ابراز این مطلب گفت: یک پالیسی جامع و ملی به همکاری تخنیکی یونیسف، طی یک قرارداد با انستیتوت آی بی سی آر (IBCR) با مشوره‌ی تمامی دست‌اندرکارانی که در راستای محافظت از اطفال کار و فعالیت می‌نمایند ترتیب خواهد شد.

آقای جیلانی در نشست رهبری کمیتهی طرح و ترتیب پالیسی ملی محافظت از اطفال گفت که هدف از ایجاد کمیته‌ی رهبری، ایناست که این کمیته اسناد طرح و تهیه شده را مرور نماید، دیدگاه‌ها با انستیتیوت یادشده، وزارت کار و امور اجتماعی و اداره‌ی یونیسف شریک ساخته شود و اسناد نهایی به تصویب برسد.

وی همچنان علاوه کرد که هدف از برگزاری نشست امروزی، شریک سازی معلومات مختصر پیرامون پروژه، نهایی نمودن فهرست اعضای کمیته‌ی رهبری و تخنیکی و بحث روی لایحه‌ی وظایف این کمیته میباشد.

معین امور اجتماعی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان با صلاحیت وزارتهای محترم عدلیه، امور داخله، معارف، صحت عامه، ارشاد، حج و اوقاف، کمیسیون مستقل حقوق بشر، نمایندگان باصلاحیت ادارات ملل متحد و نمایندگان باصلاحیت مؤسسات ملی و بین المللی میباشد و نظر به فیصله‌ی رهبری کمیته، ادارات ذیدخل دیگر نیز در این کمیته شامل خواهند شد.

در نشست افتتاحیه‌ی کمیته‌ی رهبری، شمار زیادی از نمایندگان ادارات یادشده اشتراک ورزیده بودند و با ابراز دیدگاه‌‌های شان، این اقدام وزارت کار و امور اجتماعی را یک گام نیک دانسته و در مورد غنامندی بیشتر این پالیسی وعده‌ی همکاری سپردند.

گفتنیاست که در اوایل ماه روان، یک قرارداد به ارزش (۳۵۴۵۲۱) دالر امریکایی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی با یک انستیتیوت کانادایی آی بی سی آر (IBCR) به امضا رسید که نظر به این قرارداد، یک پالیسی ملی برای محافظت از اطفال ساخته خواهد شد، سیستم ابزار مدیریت موجوده‌ی قضایای محافظت از اطفال، مرور و تقویت خواهد شد و همچنان نظر به این قرارداد، انستیتوت یادشده در بخش ظرفیتسازی کارمندان ریاست شبکه‌ی محافظت اطفال، تقویت سیستم مدیریتی، تأسیس رهنمود برای تحقیق محافظت از اطفال و تقویت سیستم بانک معلوماتی برای محافظت از اطفال نیز کار خواهد شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار