دیدار معین امور کار با رییس‌ کشوری سازمان بین‌المللی کار در افغانستان

publish
چهارشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۱۸:۲۳
T


 
عبدالغفور ملک‌زی؛ معین امور کار در دفتر کار اش با رامین بهزاد رییس‌ کشوری سازمان بین‌المللی کار در افغانستان دیدار کرد.
در  این نشست؛ روی برنامۀ کشوری کار شایسته، اولویت‌ها و اهداف برنامۀ یادشده، ترویج و گسترش ستندردهای بین‌المللی کار شایسته، ارزیابی و مدیریت نظام‌مند بازارکار کشور، ظرفیت‌سازی مهاجران عودت‌کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان داخلی، تطبیق پالیسی مصئونیت و بهداشت کار، تطبیق پالیسی تفتیش کار و ظرفیت‌سازی شرکای اجتماعی (تری‌ پارتایت) بحث و گفتگو صورت گرفت.
در نخست، رامین بهزاد؛ رییس‌کشوری سازمان بین‌المللی کار در افغانستان گفت: برنامۀ کشوری کار شایسته (۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲) در افغانستان دارای سه پروژه بوده که شامل ‌پروژه‌های ترویج و گسترش ستندردهای بین‌المللی کار (ILS)، جادۀ کار شایسته برای همه که از حرفه‌‌ها و مهارت‌های یک فرد برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی پشتیبانی می‌کند و محو کار اطفال در کشور می‌باشد.
سپس، عبدالغفور ملک‌زی؛ معین امور کار ضمن سپاس‌گزاری از همکاری‌های سازمان بین‌المللی کار و حمایت همه‌جانبه از تطبیق بهتر برنامۀ کشوری کار شایسته افزود: وزارت کار و امور اجتماعی خواستار به‌میان آمدن هم‌آهنگی بهتر و بیش‌تر میان شرکای اجتماعی، سازمان بین‌المللی کار، دولت و دونرها گردید و تعهد سپرد که در این عرصه یک شریک و همکار خوب برای سازمان بین‌المللی کار خواهد بود.
آقای ملک‌زی گفت: کشور ما با مشکلات گوناگونی رو به رو است و وضعیت بد امنیتی کنونی در کشور به مشکلات ما بیش‌تر افزوده و با حجم روزافزون بیجاشده‌گان داخلی مواجه استیم که برای رسیده‌گی به این چالش‌ها ما به همکاری‌ سازمان‌های بین‌المللی نیاز داریم.
گفتنی‌است که برنامۀ کشوری کار شایسته در سال ۲۰۱۸ آغاز گردیده و تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت که تأکید بیش‌تر آن به تأسیس شورای عالی کار در افغانستان، ترویج ستندردهای بین‌المللی کار و تأمین بهتر حقوق کارگران می‌باشد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار