راه‌اندازی آزمون رهیابی به انستیتیوت افغان ـ کوریا

publish
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۵:۲۱
3

نزدیک به دوهزار تن از جوانان کشور؛ آزمون رهیابی به انستیتیوت آموزش‌های فنی حرفوی افغان کوریا را سپری نمودند که  550 تن از آنان که بلند ترین نمرات را به دست بیاورند، در این انستیتیوت همچون حرفه‌آموز پذیرفته خواهند شد.

میر جلال الدین هشام؛ مسوول انستیتیوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا طی صحبتی گفت که در این آزمون، نزدیک به دو هزار تن از دانش‌آموخته‌گان صنوف نهم و دوازدهم اشتراک وزریده اند که ۵۵۰ تن از آنان که نمرات بلند کسب نمایند، در هفت رشته (کمپیوتر، ولدنگ‌کاری، انگلیسی، خیاطی، ساختمانی، ترمیم موتر و نلددوانی) جذب خواهد شد.

گفتنی است که انستیتوت آموزش‌های فنی و حرفوی افغان ـ کوریا یکی از آموزشگاه‌های مهم وزارت کار و امور اجتماعی در بخش فن و حرفه بوده که ۸۰ در صد آموزش‌های آن عملی است، سالانه نزدیک به یک‌هزار تن از این انستیتیوت فارغ می‌گردند که نظر به سروی‌ها، ۷۰ در صد از حرفه‌آموزان آن  پس از فراغت کاریاب و یا هم نظر به رشتهٔ آموزشی شان کارهای شخصی را ایجاد می‌نمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار