راه‌اندازی نشست شبکهٔ عملکرد محافظت اطفال (CPAN) در هرات

naweed_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۸/۸ - ۱۶:۵۷
Q

نشست شبکهٔ عملکرد محافظت اطفال (CPAN) در ولایت هرات با حضور مولوی شرف الدین شرف؛ رییس دفتر مقام وزارت کار و امور اجتماعی، مولوی میر حاتم امیری، رییس مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت و محمد فایز افضلی کارشناس بخش تفاهم‌نامه‌های ریاست دفتر وزارت کار و امور اجتماعی در مقر ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات راه‌اندازی گردید.

 در آغاز، حافظ میرزا محمد ابومنصور؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت هرات، ضمن ابراز خوش‌آمدید به اشتراک کننده‌گان نشست، در مورد تعهد بیش‌تر اعضای نشست، عملی نمودن پروژه‌های مؤسسات همکار جهت پشتیبانی از اطفال آسیب‌پذیر و جذب اطفال کارگر روی جاده به برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای سخنرانی نموده؛ سپس مولوی شرف الدین شرف رییس دفتر مقام  وزارت کار و امور اجتماعی ضمن ابراز پشتیبانی وزارت کار و امور اجتماعی از برنامه‌های مؤسسات همکار در پرتو مقررات و اصول امارت اسلامی افغانستان، با شفافیت تطبیق پروژه‌ها، هم‌آهنگی با بخش‌های مربوطه، تکمیل اسناد ضروری پروژه‌ها به منظور امضای تفاهم نامه‌ها،  تمرکز بیش‌تر مؤسسات روی برنامه‌های بنیادی، ماندگار و کارآفرین، رعایت انکشاف متوازن و انتقال پروژه‌ها به مناطق دور دست و محروم، صحبت همه جانبه نمود که در جریان نشست، مسوولان همکار و نهادهای مدد رسان ضمن ستایش از پشتیبانی وزارت کار و امور اجتماعی و ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، فشرده‌ای از فعالیت‌های عمدهٔ شان را ارایه نموده و پیشنهادهای شان را جهت پشتیبانی بیش‌تر وزارت کار و امور اجتماعی مطرح نمودند که از سوی مولوی شرف الدین شرف؛ رییس دفتر مقام  وزارت کار وامور اجتماعی در  مورد پیشنهادها و دیگر  فعالیت‌های مؤسسات همکار که در راستای پشتیبانی مردم و در مطابقت با اصول امارت اسلامی باشد، وعدهٔ همکاری سپرده شد.
در پایان، در پیوند به اطفال گدا، چگونگی رسیده‌گی به وضعیت این کتگوری از کودکان و هم‌چنان درمان اطفالی که دچار به بیماری‌های حاد می‌باشند و درمان شان نیاز به هزینه‌های گزاف دارد، بحث و گفتگو صورت گرفته، فیصله شد که اطفال کارگر روی جاده به گونهٔ منظم به برنامه‌های فنی وحرفه‌ای معرفی گردند و یک کمیته ایجاد شود تا اطفال گدا را از سطح شهر شناسایی نماید و پس از انگشت‌نگاری (بایومتریک) و تشخیص مستحق بودن شان، جهت پشتیبانی و نگهداری به نهادهای مربوطه معرفی گردند و نهادها نیز باید در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار