راه اندازی نخستین نشست، در پیوند به بازنگری مقررۀ جبران خسارۀ ضرر صحی مرتبط به کار

naweed_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۳ - ۱۲:۲۴
Q

نخستین نشست در پیوند به بحث روی مواد «مقررۀ جبران خسارۀ ضرر صحی مرتبط به کار» به ریاست مولوی دین محمد حقبین؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی و اشتراک نماینده‌های ادارت ذیربط تدویر یافت.
در این نشست، مسوولان مربوطه طی معلوماتی گفتند که برای آخرین بار این مقرره در سال 1398ه.ش به داخل چهار فصل و بیست ماده نافذ و سپس برای تطبیق آن، ازسوی وزارت کار و امور اجتماعی طرزالعملی آماده شد؛ اما در این زمینه اقدام عملی صورت نگرفت.
سپس نماینده‌گان د افغانستان بانک، وزارت‌های عدلیه، مالیه و صحت عامه؛ دیدگاه‌ها و پیشنهادهای شان را به خاطر تعدیل موارد مشخص این مقرره ارایه نموده، بر اهمیت تعدیل آن تأکید ورزیده و از همکاری ادارات شان در این راستا تعهد سپردند.
در پایان، مولوی دین محمد حقبین؛ معین امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اشتراک کننده‌گان، هدایت داد که ریاست‌ها و مسوولان مربوطه باید این مقرره را بازنگری نموده، آن را با ادارات دیگر شریک سازند تا با نظرخواهی از ادارات،‌ پیشنهادهای آنان نیز در تعدیل مقرره در نظر گرفته شود.
گفتنی‌است که تثبیت و تعیــین اندازۀ جبـــران خسارهٔ ضررصحی و جسمانی مرتبط به کار، تنظیم امور مربوط به پرداخت جبران خساره، تعیین فیصدی جبران خساره و تعیین کاهش توانایی کاری کارکن متضرر، تشخیص و تثبیت مسئولیت نقض کننده‌گان تخنیک ایمنی و قواعد حفظ الصحۀ محیط کار، از اهداف اساسی این مقرره می‌باشد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۷
Background image

یک‌جاسازی ۲۸ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل و فاریاب

بیست و هشت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۱۴ تن در ولایت سرپل و ۱۴ تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و هرات به ریاست‌های کار و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۴
Background image

یک‌جاسازی ۶ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب

شش‌تن از کودکان رد مرزی کشور ایران که از مرکز شهر میمنه و ولسوالی‌های ولایت فاریاب بوده و به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت فاریاب آورده شده بودند، پس از. . .

باز گشت به اخبار