امضای تفاهم‌نامۀ همکاری با مؤسسۀ بین‌المللی هاجر

naweed_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۴/۲۷ - ۰:۴۳
Q


ملا عبدالولي څارنوال (حاجي وارث) سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی یک تفاهم‌نامۀ دوجانبه را با روح الله احمدی رییس مؤسسۀ هاجر برای هم‌آهنگی و همکاری بهتر به امضا رسانید.
در نشستی که به همین مناسبت در وزارت کار و امور اجتماعی برگزار گردیده بود؛ مولوی شرف الدین شرف رییس دفتر مقام وزارت، مولوی عبدالعزیز رییس محافظت اطفال و ریاض احمد محمد مشاور امور اجتماعی وزارت نیز حضور داشتند.
هدف اصلی امضای این تفاهم نامه، همکاری حمایت از مرکز اطفال آسیب‌پذیر وزارت کار و امور اجتماعی که در منطقۀ کارتهٔ سه میباشد. به اساس این تفاهم‌نامۀ همکاری، خدماتی چون جداسازی مکان‌های پسران و دختران، پرداخت مزد کارمندان و کارکنان، تهیهٔ خوراک، نوشیدنی، پوشاک و هم‌چنان خدمات صحی برای مرکز یادشده ارایه خواهد شد.
حین امضای این تفاهم‌نامه؛ ملا عبدالولي څارنوال (حاجي وارث) سرپرست وزارت کار وامور اجتماعی دربارۀ مصئونیت و آموزش سالم و بهتر اطفال آسیب‌پذیر و دور از خانواده صحبت نموده، این امر را یکی از وظایف اساسی وزارت کار و امور اجتماعی دانسته افزود: ما در تلاش استیم که اطفال مرکز یادشده و دیگر کتگوری‌های اطفال آسیب‌پذیر به اساس امکانات وزارت و به همکاری مؤسسات و نهادهای مددرسان، زیر پوشش خدمات قرار گیرند.
سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افزود که با در نظرداشت وضعیت اطفال در کشور، بالای تمامی نهادهای بین المللی صدا می‌کنیم که مانند مؤسسۀ هاجر با وزارت کار و امور اجتماعی در بخش اطفال آسیب‌پذیر و دیگر بخش‌ها همکاری نمایند.
ملا عبدالولي څارنوال (حاجي وارث) از مسوولین مؤسسۀ هاجر تقاضا نمود که در پروسۀ مصارف مالی و تدارکات، از نهایت شفافیت کار گرفته و تمامی مصارف اختصاص یافته به این مرکز توسط مؤسسۀ یادشده در حضورداشت نمایندهٔ باصلاحیت وزارت صورت گیرد، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی همچنان از مؤسسۀ یادشده تقاضا کرد تا مطابق مواد تفاهم‌نامه، فعالیت‌های خود را تنظیم نمایند.
در پایان، روح الله احمدی؛ رییس مؤسسۀ هاجر برای افغانسان، ضمن سپاس‌گزاری از تلاش‌های وزارت کار و امور احتماعی، تعهد سپرد که تمامی فعالیت‌های شان را در مرکز حمایوی کارتهٔ سه (مرکز حمایوی یتیمان) با تمام توان و طبق تفاهمنامه به پیش خواهند برد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار