آبادانی جهان و پیشرفت جوامع بشری؛ نتیجۀ زحمات کارگران است!

publish
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۲ - ۱۰:۲۳
0

 

بشیراحمد ته‌ینج وزیر کار و امور اجتماعی در برنامه‌ی بزرگ‌داشت از روز جهانی کارگر که در این وزارت برگزار گردیده بود، در بخشی از سخنان‌اش گفت که آبادانی جهان و پیش‌رفت جوامع بشری؛ نتیجۀ زحمات کارگران است.
در نخست، پیام محمد اشرف غنی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به روز جهانی کارگر از سوی محمد یونس صدیقی رییس اطلاعات و ارتباط عامۀ وزارت به خوانش گرفته شد که در این پیام؛ رییس جمهور افغانستان ضمن تبریکی روز جهانی کارگر به کارگران کشور، از زحمات آن‌ها سپاس‌گزاری نموده و بر تأمین مصئونیت شغلی و ارایۀ خدمات لازم به این قشر زحمت‌کش تأکید کرد.
سپس، بشیراحمد ته‌ینج؛ وزیر کار و امور اجتماعی کشور در سخنانی نقش کارگران را در پیش‌رفت و برابری در جامعه ارزش‌مند دانسته و بر تأمین حقوق حقۀ آنان تأکید نمود.
آقای ته‌ینج افزود: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ویژه وزارت کار و امور اجتماعی کشور همیشه به پشتیبانی و مصئونیت کارگران متعهد بوده و تلاش دارد تا از هر راه ممکن به مشکلات و چالش‌های آنان رسیده‌گی نماید.
وزیر کار و امور اجتماعی گفت: خوش‌بختانه که در بخش تأمین حقوق کارگران، مقررۀ جبران خساره نهایی گردیده  و با تطبیق این مقرره، یک درصد از تن‌خواه کارکنان دولتی به یک کد مشخص واریز می‌شود و در هنگام آسیب‌‌ رسیدن به کارگران در هنگام کار، به منظور جبران خساره به آنان پرداخت خواهد شد.
محمد اجمل شاه‌پور؛ معین امور کار نیز در سخنانی گفت: همان‌گونه که نقش اردو و پولیس در تأمین امنیت، نظم عامه و تطبیق قانون در یک کشور مهم می‌باشد، به همین اساس نقش یک کارگر نیز مهم و ارزنده است؛ چون به وسیلۀ قلم و بازو در آبادانی کشور سهم می‌گیرند و این مسوولیت ما می‌باشد تا از حقوق آن‌ها محافظت نماییم.
هم‌چنان در این برنامه، رامین بهزاد؛ رییس کشوری سازمان بین‌المللی کار و کاکوجان نیازی؛ رییس شورای مرکزی اتحادیه‌های صنفی کارگران سخنرانی نموده و بر فراهم‌سازی زمینه‌ی فعالیت برای کارفرمایان در کشور تأکید کردند تا زمینۀ کار بیش‌تر از طریق سرمایه‌گزاری در کشور فراهم گردد.
در پایان، محمد نسیم کلکانی به نماینده‌گی از کارگران صحبت نموده، مشکلات کارگران را با رهبری وزارت کار و امور اجتماعی شریک ساخته و خواستار حل آن‌ گردید.
گفتنی‌است که چند دهه پیش، کارگران در شهر شیکاگوی ایالات متحدۀ امریکا برای تأمین حقوق حقۀ شان دست به راه‌پیمایی زدند که در نتیجه، شمار زیادی از آنان در این تظاهرات کشته و زخمی شدند و در نهایت توانستند به حقوق‌شان دست یابند که پس از آن، در تمامی جهان از روز نخست ماه می به عنوان روز جهانی کارگر جهت ارج‌گزاری به کارگران بزرگ‌داشت می‌گردد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار