آمر بررسی تخنیکی موسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتور مختلط و خصوصی

sofia_karimi
یکشنبه ۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۴:۱۲

Publish Date

Closing Date

بست:

تعداد بست:

3

1

وزارت / اداره :

وزارت کار و امور اجتماعی

بخش:

ریاست تفتیش کار

موقعیت:

کابل

وزارت کار و امور اجتماعی:

وزارت کار و  امور اجتماعی یکی از وزارت های کلیدی و پالیسی ساز حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می باشد. ساحات کاری این وزارت عمدتاً عبارتند از: مدیریت و تنظیم امور مرتبط به بازار کار، انکشاف قوای کار (انکشاف مهارتها)، تهیه و تنظیم مصئونیت اجتماعی به شمول حمایت و پشتبانی از خانواده های شهدا و افراد دارای معلولیت. وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین نهاد رهبری کننده در کلستر انکشاف منابع بشری (HRD) بوده و به صفت عضو فعال بورد انکشاف منابع بشری سهم بارز را ایفاء نموده است.افغانستان از سال 1934 بدین سو عضو فعال سازمان بین المللی کار (ILO) می باشد و تا حال 19 کنوانسیون مربوط به این سازمان را الحاق نموده است.از این سوء وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین نهاد رهبری کننده به نمایندگی از حکومت افغانستان در سازمان ILO بوده و مکلفیت های که افغانستان در قبال این سازمان داشته است را به وجه احسن انجام داده است.به طور خلاصه، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین یک اداره پالیسی ساز بوده که عمدتاً روی ادارۀ امور کار، ایجاد فرصت های شغلی و مصئونیت اجتماعی تمرکز دارد. علاوتاً وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین مسئولیت عرضه خدمات را در ساحات چون مدیریت حقوق متقاعدین، مدیریت مراکز تعلیمات فنی و حرفوی، کودکستانها، پرورشگاه ها، مراکز مراقبت کننده و مدیریت تأدیه کمک های اجتماعی به خانواده های شهدا و افراد دارای معلولیت به عهده دارد. با توجه به مأموریت و مسئولیت های که متوجه وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین می باشد، این وزارت مسئولیت اقشار مختلف جامعه و نفوس آسیب پذیر چون (زنان، جوانان، اطفال، افراد دارای معلولیت، کهنسالان، متقاعدین) را به دوش دارد. این امر وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را در خط مقدم تهیۀ خدمات ابتدایی چون تسهیل نموده فرصتهای شغلی و دسترسی به "کار شایسته"، انکشاف مهارتها و مصئونیت اجتماعی قرار داده است.

نظارت از چگونگی تحقق احکام ، قوانین و مقررات مرتبط به کار در موسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتورهای مختلط دولتی و خصوصی.

وظایف و مسؤولیت ها:

  1. طرح و ترتیبپلان کاری ماهوار، ربعوار وسالانه ریاست در مطابقت با پلان ریاست واهداف استراتیژیک وزارت.
  2. مدیریت و رهنمایی اعضای مسلکی مربوطه دررابطه به تفتیش کار درموسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتورهای مختلط دولتی و خصوصی.
  3. در سطح مرکز و ولایات غرض رفع مشکلات و بهبود اجراات .
  4. تامین ارتباط و هماهنگی  با موسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتورهای مختلط دولتی و خصوصی جهتتنظیم لست مکمل معلومات، فراهم اوری تسهیلات و زمینه سازی تطبیق پروسه تفتیش کار .
  5. تهیه مواد مورد نیاز تیم مربوط در مطابقت به ویژگی و خصوصیات کاریموسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتورهای مختلط دولتی و خصوصی قبل از اغاز پروسه تفتیش کار غرض داشتن امادگی کامل .
  6. دریافت گزارشات و نتایج فعالیت های مفتشین کار بخش مربوطه جهت تحلیل ، ارزیابی و پیگیریتطبیق پروتوکول های مفتش کار در موسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتورهای مختلط دولتی و خصوصی.
  7. ارائه پیشنهادات به مقامات ذیصلاح در رابطه به نیازمندیها ، مشکلات و چالش های تیم مربوط جهت رسیدگی به آن .
  8. تدویر ورکشاپ ها و پروگرام های آموزشی مسلکی در رابطه به تفتیش کار غرض ارتقای ظرفیت کاری تیم.
  9. ارایه گزارش ماهوار، ربعوار، سالانه  و حین ضرورت به مقامات ذیصلاح اداره از فعالیت ها و دستاورد های بخش مربوط.
  10. ارزیابی اجراآت کارکنان تحت اثر بمنظور ایجاد انگیزه برای بهبود اجراآت، افزایش مؤثریت و بازدهی کار، تعیین نیازهای آموزشی و بالابردن ارتقای ظرفیت.
  11. اجرای سایر وظایف برحسب هدایات آمرین ذیصلاح مطابق قوانین، مقررات و اهداف وزارت.

مکلفیتِ گزارش‌دهی:

آمر بررسی تخنیکی موسسات تولیدی ، تصدی ها، سکتور مختلط و خصوصی به رئیس تفتیشکارگزارش میدهد.

شرایط و تجربۀ کاری:

مقتضیات حداقل برای احراز  این بستدر احکام مندرج مواد  (7) و (34) قانون کارکنان خدمات ملکی ذکرگردیده است

  1. دارای سند تحصیلی حد اقل لیسانس دریکی از رشته های: حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، اداره عامه ، اداره و منجمنت، شرعیات (فقه و قانون)، مدیریت مالی و حسابی و پالیسی عامه و به درجه تحصیلی بالاتردر رشته های متذکره ارجحیت داده میشود.
  2. حد اقل دو سال تجربه کاری مرتبط بوظیفه  .
  3. تسلطبریکی از زبان های رسمی (دری یا پشتو) وزبان انگلیسی.
  4. داشتن مهارت در پروگرام های کمپیوتر مرتبط به وظیفه.
  5. مهارت در پروگرام های کمپیوتر مرتبط به وظیفه.

Related VacanciesShow all

Back to vacancies