آمر جبران خساره و تنظیم خدمات برای معتادین

sofia_karimi
یکشنبه ۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۴:۲۹

Publish Date

Closing Date

تعدادبست:

1

بست:

3

وزارت/اداره:

بخش:

وزارت کار، امور اجتماعی

ریاست تنظیم و تامینات اجتماعی

 



وزارت کار، امور اجتماعی:

وزارت کا  و امور اجتماعی  یکی از وزارت های کلیدی و پالیسی ساز حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می باشد. ساحات کاری این وزارت عمدتاً عبارتند از: مدیریت و تنظیم امور مرتبط به بازار کار، انکشاف قوای کار (انکشاف مهارتها)، تهیه و تنظیم مصئونیت اجتماعی به شمول حمایت و پشتبانی از خانواده های شهدا و افراد دارای معلولیت. وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین نهاد رهبری کننده در کلستر انکشاف منابع بشری (HRD) بوده و به صفت عضو فعال بورد انکشاف منابع بشری سهم بارز را ایفاء نموده است.افغانستان از سال 1934 بدین سو عضو فعال سازمان بین المللی کار (ILO) می باشد و تا حال 19 کنوانسیون مربوط به این سازمان را الحاق نموده است.از این سوء وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین نهاد رهبری کننده به نمایندگی از حکومت افغانستان در سازمان ILO بوده و مکلفیت های که افغانستان در قبال این سازمان داشته است را به وجه احسن انجام داده است.

به طور خلاصه، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین یک اداره پالیسی ساز بوده که عمدتاً روی ادارۀ امور کار، ایجاد فرصتهای شغلی و مصئونیت اجتماعی تمرکز دارد. علاوتاً وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین مسئولیت عرضه خدمات را در ساحات چون مدیریت حقوق متقاعدین، مدیریت مراکز تعلیمات فنی و حرفوی، کودکستانها، پرورشگاه ها، مراکز مراقبت کننده و مدیریت تأدیه کمک های اجتماعی به خانواده های شهدا و افراد دارای معلولیت به عهده دارد. با توجه به مأموریت و مسئولیت های که متوجه وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین می باشد، این وزارت مسئولیت اقشار مختلف جامعه و نفوس آسیبپذیر چون (زنان، جوانان، اطفال، افراد دارای معلولیت، کهنسالان، متقاعدین) را به دوش دارد. این امر وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را در خط مقدم تهیۀ خدمات ابتدایی چون تسهیل نموده فرصتهای شغلی و دسترسی به "کار شایسته"، انکشاف مهارتها و مصئونیت اجتماعی قرار داده است

هدف وظیفه:

کنترول ونظارت از روند جبران خساره مرتبط به کار و تثبیت کارکنان معتاد و تامین هماهنگی با ادارات جهت معرفی نمودن کارکنان به مراکزصحی، آموزش فنی وحرفوی .

مسئولیتهای وظیفوی:

  1. ترتیب پلان های کاری ماهوار، ربعوار و سالانه آمریت مربوط در مطابقت  با پلان ریاست جهت رسیدن به اهداف تعیین شده.
  2. مدیریت و نظارت از روند جبران خساره وتنظیم خدمات معتادین درمطابقت به قانون.
  3. مطالعه،تحلیل وبررسی اسناد تثبیت جبران خساره مرتبط به کاردر هماهنگی با ادارات جهت طی مراحل بعدی .
  4. مدیریت و نظارت از ایجاد و انکشافسیستم الکترونیکی (دیتابیس) برای روند توزیع پول جبران خساره مرتبط به کار و کاریابی برای معتادین.
  5. طرح برنامه ها و پروگرام های آگاهی دهی در بخش جبران خساره صحی مرتبط به کارو کارکنان معتادبه سطح مرکز و ولایات، جهت آگاهی در هماهنگی به ادارات ذیربط.
  6. مدیریت و حصول اطمینان ازتطبیق مقرره تثبیت جبران خساره مرتبط به کار در ادارات دولتی و خصوصی
  7. معرفی  کارکنان معتاد به مراکزصحی، مراکز آموزش فنی وحرفوی غرض تداوی و آموزش آنها.
  8. تدویر جلسات با ادارات ذیربط جهت ترتیب و تنظیم میگانیزم به منظور دریافت مشکلات ناشی از کار و راه های حل برای کارکنان معتاد.
  9. تشریک مساعی با ارگان های دولتی وغیر دولتی جهت فراهم آوری زمینه کار برای متضررین مرتبط به کار و کارکنان معتاد.
  10. ارایه گزارش ماهوار، ربعوار، سالانه  حین ضرورت به مقامات ذیصلاح اداره از فعالیت ها و دستاورد های بخش مربوط.
  11. ارزیابی اجراآت کارکنان تحت اثر بمنظور ایجاد انگیزه برای بهبود اجراآت، افزایش مؤثریت و بازدهی کار، تعیین نیازهای آموزشی و بالابردن ارتقای ظرفیت.
  12. اجرای سایر وظایف برحسب هدایات آمرین ذیصلاح مطابق قوانین، مقررات و اهداف وزارت.

مکلفیتهای گزارشدهی:      

آمر جبران خساره و تنظیم خدمات برای معتادینبه رئیس تنظیم و تامینات اجتماعیگزارش میدهد.

شرایط و تجربۀ کاری:

مقتضیات حداقل برای احراز  این بستدر احکام مندرج مواد  (7) و (34) قانون کارکنان خدمات ملکی ذکرگردیده است

  1. دارای سند تحصیلی حد اقل لیسانس دریکی از رشته های: حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، ادبیات، جامعه شناسی، روان شناسی، اداره تجارت، مدیر مالی حسابی و به درجه تحصیلی بالاتردر رشته های متذکره ارجحیت داده میشود.
  2. حد اقل دو سال تجربه کاری مرتبط بوظیفه.
  3. تسلطبریکی از زبان های رسمی (دری یا پشتو) و آشنائی ( تحریر و تکلم ) به زبان انگلیسی.
  4. داشتن مهارت در پروگرام های کمپیوتر مرتبط به وظیفه.

 

Related VacanciesShow all

Back to vacancies