امضای تفاهم‌نامهٔ همکاری به ارزش بیش‌ از یک‌ میلیارد افغانی، میان وزارت کار و امور اجتماعی و مؤسسات

naweed_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۶ - ۹:۳۴
1

معیینان امور کار و امور مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی؛ ۲۲ تفاهم‌نامهٔ همکاری را با ۱۵ نهاد ملی و بین‌المللی به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی امضا نمودند.
در محفلی که به همین مناسبت راه‌اندازی گردیده بود؛ مولوی دین محمد حقبین معین امور مالی و اداری، در سخنانی افزون بر ابراز خوش‌‌آمدید به مهمانان، افزود: جای بسیار خوشی است که امروز در ولایت‌های گوناگون کشور به هدف پشتیبانی از شهروندان نادار و نیازمند، تفاهم‌نامه امضا می‌‌شود که با تطبیق آن نه تنها که خدمات عرضه می‌گردد؛ بلکه به شکل مستقیم و غیر مستقیم، زمینهٔ کاریابی نیز به آنان فراهم خواهد شد. وی تأکید کرد که نهادهای همکار باید فعالیت‌های‌شان را برابر با اصول امارت اسلامی افغانستان به پیش برده و در عرضهٔ خدمات، شفافیت و عدالت را در نظر بگیرند.
معین امور مالی و اداری هم‌چنان افزود که کمک‌های بشردوستانه نباید با مسایل سیاسی پیوند داده شود؛ بلکه با توجه به مشکلات در این بخش، به دور از هرگونه تفاوت و تعصب، اقدام عملی گردد.
سپس، مولوی محمد زاهد جان آغا؛ معین امور کار نیز در سخنانی از تعهد رهبری وزارت کار و امور اجتماعی در پیوند به فراهم‌سازی زمینه‌های کاری در کشور و رسیده‌گی به اقشار آسیب‌پذیر یادآور شده، از نهادهای همکار خواست که پروژه‌های‌شان را در هم‌آهنگی با وزارات کار و امور اجتماعی تطبیق نمایند تا خدمات به گونهٔ بهتر آن به هم‌میهنان گرامی عرضه گردد.
گفتنی است که با تطبیق این ۲۲ تفاهم‌نامه در ۲۵ ولایت کشور که برای پشتیبانی از کودکان، کمک به یتیمان و اطفال بی‌سرپرست در پرورشگاه‌ها و کفالت از آنان، آموزش فن و حرفه، کمک بشری و فراهم‌سازی زمینهٔ آموزش فن و حرفه و کاریابی به معتادان درمان شده به ارزش یک‌ میلیار و ۷۹میلیون افغانی به امضا رسید، ۱۶۷هزار تن از شهروندان کشور بهره‌مند می‌‌شوند.
در این نشست، مولوی سعد الدین مطمین رییس محافظت از اطفال، مولوی عبدالواحد فایز رییس تنظیم مراکز فنی و حرفه‌ای، حافظ عزیزالرحمن سرپرست ریاست ارتباط خارجه و سمیع الله ابراهیمی سخنگوی وزارت نیز حضور داشتند.
در پایان، حافظ عزیزالرحمن سرپرست ریاست ارتباط خارجه از تمامی مؤسسات همکار که با وزارت کار و امور اجتماعی تفاهم‌نامه امضا نموده‌اند خواست تا کارهای‌شان را مطابق به تفاهم‌نامه و در هم‌آهنگی با ریاست‌های مرکزی و ولایتی این وزارت با ایمان‌داری، شفافیت و صداقت به پیش‌برده و در این زمینه به گونهٔ همیشگی پاسخگو باشند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ - ۹:۵۴
Background image

کمک مواد خوراکی برای ۱۰۰ کودک در بادغیس

به اساس تلاش و هم‌‌آهنگی ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بادغیس؛ برای ‌صد تن از کودکان که قبلاً از سوی دفتر «واسا» در ولسوالی‌های آب‌کمری و مقر آن ولایت شناسایی و گزینش شده بودند، مواد. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ - ۹:۵۱
Background image

توزیع بسته‌های خوراکی، به ۷۳۱ تن از کارآموزان در بلخ

به اساس تلاش و هم‌آهنگی ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بلخ؛ برای ۷۳۱ تن از کارآموزان، بسته‌های خوراکی شامل ۵۰ کیلوگرام آرد، برنج، لوبیا، روغن چای و نمک از سوی نهاد امداد رسانی «دست به. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ - ۸:۵۵
Background image

توزیع کمک به ۶۰ کودک یتیم و بی‌سرپرست در بامیان

برای ۶۰ تن از کودکان یتیم و کارگر از خانواده‌های بی‌سرپرست در ولایت بامیان که قبلاً در هم‌آهنگی با ریاست کار و امور اجتماعی آن ولایت از سوی نهاد تحقیقاتی، فرهنگی و گردش‌گری «ساینا» سروی. . .

باز گشت به اخبار