برگزاری نشست کمیسیون عالی منع آزار و اذیت زنان و کودکان

publish
شنبه ۱۳۹۹/۷/۵ - ۹:۳۲
5

نشست کاری کمیسیون عالی منع آزار و اذیت زنان و اطفال به رهبری غلام حیدر جیلانی؛ معین امور اجتماعی در تالار نشست‌های مقام وزارت برگزار گردید. در این نشست، اعضای کمیسیون عالی منع آزار و اذیت زنان و اطفال؛ در پیوند به مسودهٔ کارشیوه (طرزالعمل) کمیسیون و گزینش کمیتهٔ تخنیکی بحث‌های همه جانبه داشته و پيشنهادهای شان را با رهبری کمیسیون در میان گذاشتند.

در نخست، زهره حلیمی آمر بخش پشتیبانی از زنان خدمات ملکی در وزارت کار و امور اجتماعی؛ روی کارهای گذشته و نشست‌های کاری این کمیسیون صحبت نموده، افزود: تا اکنون هفت نشست کاری این کمیسیون برگزار گردیده‌است که در این نشست‌ها طرزالعمل و پلان تطبیقی کمیسیون عالی منع آزار و اذیت زنان، نهایی شده و همچنان در محیط کاری سروی‌های در این بخش نیز انجام یافته است.

سپس، غلام حیدر جیلانی؛ معین امور اجتماعی در سخنانی به مسألهٔ آزار و اذیت زنان در سکتور دولتی و خصوصی پرداخته و به پایان دادن این چالش تأکید کرد. آقای جیلانی همچنان در پیوند به منع آزار و اذیت زنان، کارکرد فعال اعضای این کمیسیون را مهم دانسته، افزود: نماینده‌گان وزارت‌ها و نهادهایی که در کمیسیون منع آزار و اذیت زنان و اطفال عضویت دارند، باید به گونهٔ منظم در نشست‌ها اشتراک نمایند تا از فعالیت‌های کمیسیون آگاهی کامل داشته و در کارهای آن سگتگی رونما نگردد. اعضای کمیسیون منع آزار و اذیت زنان نیز روی موضوعات یادشده صحبت نموده و به خاطر بهبود هرچه بهتر و بیش‌تر کار کمیسیون، پيشنهادهای شان را با رهبری وزارت در میان گذاشتند که پس از گردآوری دیدگاه‌‌های هریک از اعضای کمیسیون، مسودهٔ این کارشیوه (طرزالعمل) با آوردن یک سلسله تغییرات نهایی خواهد شد.

گفتنی‌است که کمیسیون عالی منع آزار و اذیت زنان و کودکان که رهبری آن به دوش وزارت کار و امور اجتماعی می‌باشد، دوازده وزارت و نهادهایی که در پیوند به حقوق زنان و کودکان کار می‌نمایند در آن عضویت دارند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۷:۵۳
Background image

یک‌جاسازی ۷ کودک رد مرزی در ولایت‌های بادغیس و بلخ

هفت تن از کودکان رد مرزی کشور ایران در ولایت‌های بادغیس و بلخ که از سوی نهاد حرکت به سوی مصٔونیت (MPO) به ولایت‌های یادشده آورده شده بودند، به خانواده‌های‌شان سپرده شده و هزینه‌های. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۷:۵۱
Background image

تفتیش حاضری کارمندان ادارات امارتی در مرکز و ولایات انجام شد

به اساس حکم ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان و با توجه به رژیم کاری؛ پس از به پایان رسیدن رخصتی‌عید سعید فطر، وزارت کار و امور اجتماعی با اعزام مفتشین ریاست تفتیش و رهنمایی کار در. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۹:۸
Background image

توزیع مواد خوراکی برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در بغلان

قاری نصرت‌الله پارسا؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بغلان می‌گوید که برای ۴۴ خانوادهٔ نادار و نیازمند در آن ولایت، ۷ قلم مواد خوراکی را که از سوی اشخاص خیِر کمک گردیده بود، به مستحقین. . .

باز گشت به اخبار