سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در صدوهشتمین کنفرانس بین‌المللی کار اشتراک و سخنرانی کرد

sofia_karimi
پنجشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۱۴:۳۷
molsa

این نشست که همه ساله در شهر جینوای سویس برگزار می‌شود، نماینده‌های همه کشورهای عضو در آن اشتراک کرده و ابعاد مختلف کار را در سطح جهان به کنکاش می‌گیرند. سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طی سخنرانیی در این نشست اذهان کرد که سفارشات و آجندای این نشست به عنوان نقشهٔ راه در امر ترویج و نهادینه شدن کار شایسته و مدیریت بازار کار کشورهای عضو قابل اهمیت است. او هم‌چنان در پیوند به وضعیت کار، نرخ بیکاری و مطالعات بازار کار افغانستان سخن گفته و نگرانی‌های خویش را از آیندهٔ کار و چالش‌های بازار کار در عصر پیشرفت تکنالوژی، تغییرات اقلیمی و استفاده از هوش مصنوعی و دیگر تهدیدات احتمالی بازارهای کار بیان کرد. سرپرست وزارت کار در این نشست گفت که هرچند این تهدیدات ممکن است فرصت‌های شغلی را در بازارهای کار دچار افت کند؛ اما بی‌گمان این تغییرات سبب خلق فرصت‌های جدید کاری نیز خواهد شد. اما فرصت‌های جدید کاری مستلزم مهارت‌های بروز و جهانی است که می‌باید کشورهای عضو برنامه‌های مستمر آموزشی را با توجه به احتمالات آیندهٔ کار در کشورهای‌شان برگزار کنند. بی‌گمان در جهان مدرن کشورها می‌باید مثلث کار را شکل دهند تا بتوانند به گفتمان سالم کار دست یازند. مثلث کار یا گفتمان (Tripartite) حضور سه جانب دخیل در مسایل کار که عبارت از کارفرمایان و کارگران و دولت است، را در شکل‌گیزی گفتمان سالم کار حتمی می‌داند. به همین لحاظ وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در این نشست نماینده‌های کارفرمایان و کارگران را نیز با خود برده اند. البته در این نشست معین کار وزارت کار و امور اجتماعی جناب سید عبدالکریم هاشمی نیز اشتراک کرده است که در گروه‌های تخنیکی مسایل مرتبط به بازار کار و وضعیت کار در افغانستان را شرح داده، راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات کار در افغانستان جستجو کنند. قابل ذکر است که وزیر کار امور اجتماعی قرار است در حاشیهٔ این نشست با وزرای کار کشورهای سعودی ، ترکیه و برخی دیگر کشورها دیدار کرده و در پیوند به ساز و کار اعزام کارگر به آن کشورها صحبت کند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار