گشایش مرکز ملی برتر به ارزش ده‌ میلیون دالر امریکایی در انستیتوت افغان- کوریا

publish
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۷ - ۰:۵۹
01

 

مرکز ملی برتر (National Center of Excellence) به ارزش ده‌ میلیون دالر امریکایی با حضور وزیر کار و امور اجتماعی، معین امور کار، سفیر کشور دوست (کوریای جنوبی) رییس عمومی یونسکو، رییس همکاری‌های بین‌المللی کوریای جنوبی، نماینده‌گان اتاق‌ صنایع و معادن، بخش خصوصی و برخی دیگر از رؤسای دولتی و غیر دولتی گشایش یافت.
بشیر احمد ته‌ینج؛ وزیر کار و امور اجتماعی هنگام گشایش این مرکز، از همکاری‌ها و نیت نیک جامعه‌ی جهانی به ویژه کشور کوریا و سازمان یونسکو سپاس‌گزاری نموده، افزود: کمک‌هایی که با این مرکز و یا به بخش‌های دیگر وزارت کار و امور اجتماعی می‌شوند، رهبری این وزارت از شفافیت در تطبیق آن اطمینان می‌دهد.
آقای ته‌ینج گفت: با تأسیس مرکز ملی برتر تا سال ۲۰۲۴ در این مرکز در بخش‌های مطالعه‌ی بازار کار، تصدیق‌ و اعتباردهی به فارغان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تجدید و عصری‌سازی نصاب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بلندبردن ظرفیت آموزگاران، نوسازی ساختمان‌های انستیتوت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افغان-کوریا و ابزار آن و هم‌چنان در بخش اشتغال‌زایی، کار همه‌جانبه صورت خواهد گرفت.
سفیر کشور دوست (کوریای جنوبی) و رییس سازمان یونسکو نیز در برنامه‌ی گشایش این مرکز، نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دست‌یابی به اولویت‌های کاری دولت جمهوری اسلامی افغانستان ارزشمند دانسته و در روند آغاز کارهای عملی مرکز ملی برتر، با وزارت کار و امور اجتماعی تعهد همکاری سپردند.
رحیم الله سمندر؛ رییس اجراییوی اتاق صنایع و معادن نیز به نماینده‌گی از بخش خصوصی، در سخنانی تأکید کرد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برابر با نیازمندی‌های بازارکار و بخش خصوصی کشور باشند.
گفتنی‌است که تفاهم‌نامه‌ی تأسیس مرکز ملی برتر، پیش از این میان رهبری وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان همکاری‌های بین‌المللی کوریای جنوبی به امضا رسیده بود؛ ولی آغاز کارهای عملی مرکز یادشده بنابر همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود که خوش‌بختانه اکنون روند کار عملی این مرکز با حضور رهبری  وزارت کار و امور اجتماعی، نماینده‌گان سازمان‌های کمک‌کننده و بخش خصوصی گشایش یافت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار