گشایش مرکز آموزشی برای اطفال استثنايی (عقب‌مانده‌ی ذهنی) در ولایت هرات

publish
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۱۱:۲۹
1399

مرکز آموزشی برای اطفال استثنايی (عقب مانده‌ی ذهنی) که از سوی نهاد EMC در همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی ساخته شده بود، طی محفلی از سوی بشير احمد ته‌ينج وزير کار و امور اجتماعی، سيد عبدالکريم هاشمی معين امور کار، سيد عبدالوحيد قتالی والی هرات، عمر نصير مجددی نماينده‌ی مردم هرات و شماری از رؤسای وزارت و مسوولان ذيربط گشایش یافته و رسماً به فعاليت آغاز نمود.

بشير احمد ته‌ينج؛ وزير کار و امور اجتماعی‌‌‌ هنگام گشایش اين مرکز از همه مسوولان آن نهاد ابراز سپاس نموده گفت: جای بسیار خوشی‌است که گواه گشایش مرکز آموزشی به اطفال استثنايی (عقب‌مانده‌ی ذهنی) در ولایت هرات استيم.

آقای ته‌ینج؛ گشایش اين آموزشگاه را در راستای پشتیبانی از کودکان دارای تاخیر ذهنی سودمند خوانده، تعهد سپرد که در هم‌آهنگی با نهادهایی که در اين راستا فعاليت دارند، برای ساختن این‌گونه مراکز در دیگر ولايت‌ها نيز زمينه‌سازی خواهند کرد.

سپس؛ سيد عبدالوحيد قتالی والی هرات نيز سخنرانی نموده، گفت که در پهلوی نهاد يادشده و وزارت کار و امور اجتماعی، رهبری محلی ولايت هرات نيز متعهد به پشتیبانی و همکاری در این راستا می‌باشد.

همچنان سيد خليل قتالی معاون اين مرکز در سخنانی از همکاری وزارت کار و امور اجتماعی سپاس‌گزاری نموده، مشکلات و پيشنهادهای شان را با رهبری وزارت شريک ساخته، از رهبری وزارت خواست تا در پشتیبانی هر چه بهتر و بيش‌تر مرکز يادشده، با نهادهای داخلی و خارجی صحبت نموده و آنان را تشويق به همکاری نمايند.

گفتنی‌است که در مرکز آموزشی اطفال استثنايی (عقب‌مانده‌ی ذهنی) اطفال با تاخير ذهنی آموزش و نگهداری می‌گردند و همچنان با خانواده‌های اين اطفال روی برخورد آن‌ها با اطفال کار صورت می‌گیرد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۵
Background image

یک‌جاسازی ۱۳کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در ولایت‌های سرپل، لغمان، میدان وردک و فاریاب

سیزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۹ تن در سرپل، دوتن در لغمان، یک‌تن در میدان وردک و یک تن دیگر در فاریاب) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از نیمروز و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱۸
Background image

یک‌جاسازی ۱۵ کودک رد مرزی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، دایکندی و غزنی

پانزده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران (۶ تن در فاریاب، ۶ تن در دایکندی و ۳ تن دیگر در غزنی) که به همکاری دفتر وارچایلد از هرات به ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایت‌های یادشده آورده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۳:۴۱
Background image

یک‌جاسازی ۱۰کودک رد مرزی و مففقودی با خانواده‌های‌شان در فاریاب، کاپیسا، بغلان و میدان وردک

ده تن از کودکان رد مرزی کشور ایران و مفقودی (۶ تن در فاریاب، دوتن در کاپیسا، یک تن در بغلان و یک‌تن دیگر در میدان وردک) که به همکاری نهاد حرکت به سوی مصئونیت (MPO) و دفتر وارچایلد از. . .

باز گشت به اخبار